Unul dintre evenimentele care au marcat Craiova anului 2023 a fost, fără doar și poate, desființarea Târgului Municipal, din strada Dr. Dimitrie Gerota.
Primăria, adică Olguța Vasilescu și gașca PSD, a cochetat cu ideea alungării comercianților din această zonă aproape un deceniu, însă punerea în aplicare s-a dovedit un soi de trudă a lui Sisif, având în vedere că pe seama acelei piețe mii de oameni își câștigau existența, majoritatea fiind și votanți PSD.
În pragul ultimului An Nou, campania s-a încheiat cu succes, aparent fără nicio legătură cu momentul intrării într-o altă zonă temporală de mare zbucium: alegerile.
Factorul decisiv care a contribuit la diluarea impactului social a fost motivația că, în spațiul ocupat până mai ieri de târgul de vechituri și de toate cele, municipalitatea va instala, grație unui proiect cu finanțare guvernamentală care va să vie, 22 stații de încărcare pentru autobuzele electrice.
Între timp, un târg similar a fost înființat în sistem privat la Făcăi, furnicarul de weekend s-a mutat, așadar, la ieșire din oraș, terenul din strada Dr. Dimitire Gerota a fost curățat, iar toate relele s-au scurs pe Apa Sâmbetei.
Nu chiar toate…
Familiarizați cu politicile de manipulare ale tandemului Manda – Vasilescu – în scopul obținerii de foloase ”pentru sine sau pentru altul”, după cum este specificat și în ultimul dosar privind presupuse fapte de corupție în zona PSD – Craiova, dar ăsta este alt subiect – unii analiști în ale administrației s-au trezit cu beculețe în cap când Primăria Craiova, în fundamentarea unei decizii din februarie 2024, privind taman proiectul pentru amplasarea celor 22 de stații de încărcare, făcea referire și la achiziționarea unui teren în suprafață de aproape 30.000 de metri pătrați.
Coroborat cu faptul că până la presupusa instalare a echipamentelor pentru RAT va mai curge multă apă și pe Jiu, devine limpede că exodul forțat al oamenilor din Târgul Municipal fix în toiul iernii și al Sărbătorilor n-avea nici o legătură cu electricitatea. Ceva nu se lega…
Așa că am revăzut filmul existenței locației din strada Dimitrie Gerota de la vremea când curtea era plină de autobuze vechi și de mașini ridicate de pe domeniul public.
Așa ne-am amintit că, la niciun an de la obținerea mandatului de primar al Craiovei, Olguța Vasilescu introducea într-o ședință de consiliu local un Plan Urbanistuic Zonal prin care sunt stabilite – atenție, prin act normativ, deci cu caracter general – destinația și regimul de înălțime ale construcțiilor permise în perimetrul în discuție: ”Art. 1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal referitor la construire locuinţe cu regim de înălţime max.P+5, în municipiul Craiova, str. Dr. Dimitrie Gerota, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre”.
Iar în anexă, ce să vezi: este vorba fix de terenul încadrat de străzile Dr. Dimitrie Gerota, Râului și Constantin Severeanu și de casele dintre ultimele două artere menționate. În care este permisă și construirea câtorva clădiri în regim de înălțime P+10, după cum se poate lesne observa pe planșă.
Așadar, prin lege locală, spațiul așteaptă dezvoltatori imobiliari, în niciun caz transformatoare și baterii!