Corpul de control al Transporturilor verifică acțiunile DRDP Craiova premergătoare tragicului accident din 2 octombrie

Corpul de control al Ministerului transporturilor cercetează la acestă oră modul în care angajații răspunzători din DRDP Craiova au gestionat asigurarea versanților de pe DN66, zona Bumbești-Jiu – Petroșani, până la producerea accidentului din 2 octombrie 2022, când o bucată de stâncă rostogolită a pătruns prin parbrizul unei mașini, o persoană pierzându-și viața și alte două fiind rănite.
Menționăm că, la acea vreme, reprezentanții DRDP Craiova au susținut că drumul era monitorizat și că piatra a căzut de la mare înălțime, unde oricum nu putea fi observată în timpul inspecției.
În zonă ar fi montate plase de protecție, însă nu pe porțiunea din care ar fi provenit piatra – pentru că nu este prevăzută o astfel de metodă, ținând cont de structura versantului -, piatră care pare astfel vinovată, pentru că, ”în mod normal, nu ar fi trebuit să ajungă pe carosabil”, după cum a declarat purtătorul de cuvânt al MT, Alin Ștefănescu, pentru Digi 24.
Situația nu este însă nici pe departe atât de simplă.
Verificatorii de la guvern vor să se convingă dacă DRDP Craiova a urmat întocmai procedurile pentru asigurarea drumului, mai ales că, în ianuarie 2022, SDN Târgu-Jiu a sesizat oficial DRDP Craiova cu privire la “materialele care au căzut în plasele de protecție și au determinat instituirea de restricții de circulație”. Instituția a contractat lucrări de remediere a situației, care au și fost recepționate în aprilie 2022. Cine și, mai ales, cum le-a recepționat?
De asemenea, plasele au fost instalate după un proiect în care ”sunt identificate zonele cu risc de cădere a pietrișului/stâncilor”, astfel că ar fi interesant de aflat cine anume și cum a realizat această identificare.
În plus, DRDP Craiova nu are la acest moment un acord-cadru pentru activitatea de rănguire – îndepărtare a bucăților de stâncă dislocate sau care se pot disloca și ajunge pe carosabil, ceea ce, iarăși ridică multe semne de întrebare.
Însă numai la finalul anchetelor – în cauză a fost deschis și dosar penal pentru ucidere și vătămare din culpă – se va stabili cine se face cu adevărat vinovat de accident.
Revenim