Președintele partidului Forța Dreptei, Ludovic Orban, a reamintit, într-o postare pe pagina de facebook, filmul realizării drumului expres Craiova-Pitești, ca background la îmbulzeala de speculanți politici care se pozează pe drumul expres Craiova Pitești.
”Călcătură mare pe picioare la asumarea meritelor realizării lotului 2 al tronsonului 2 al drumului expres Craiova-Pitești! Care mai de care dă din coate să nu cumva să lipsească din poza „ premianților.
”Călcătură mare pe picioare la asumarea meritelor realizării lotului 2 al tronsonului 2 al drumului expres Craiova-Pitești! Care mai de care dă din coate să nu cumva să lipsească din poza „ premianților.
Puțintică istorie este necesară pentru a mai reteza din nasul pe sus al celor care vor să pozeze astăzi în ctitori ai proiectului, cei mai mulți dintre ei fără vreun merit. Dimpotrivă, chiar: mulți fiind mai degrabă vinovați pentru întârzierea enormă în realizarea proiectului.
Povestea drumului expres începe în 2007, odată cu semnarea memorandumului dintre Guvernul României și Ford, în urma deciziei Ford de a investi la Craiova în fabrica de automobile. Printre alte prevederi, Guvernul României s-a angajat să construiască drumul expres Craiova-Pitești, pentru a facilita transportul rutier al automobilelor produse de Ford la Craiova, prin asigurarea legăturii cu coridorul 4 de transport european.
Ca ministru al transporturilor din acea perioadă, imediat după semnarea memorandumului, am pornit proiectul. Într-un timp foarte scurt a fost realizat studiul de fezabilitate și, spre sfârșitul anului 2008, a fost pregătită documentația de licitație pentru contractarea proiectării și execuției lucrării. Dacă aș fi rămas pe poziția de ministru al transporturilor, drumul expres ar fi fost gata cel târziu în 2012. Așa cum, de altfel, era înțelegerea cu Ford.
Au venit alegerile, s-a format un nou guvern PDL-PSD, care a lăsat de izbeliște proiectul. Ministrul transporturilor care m-a înlocuit a spus că este prea puțin drumul expres și a promis autostrada sudului. Evident că nu a făcut nimic.
Până în 2016 nu s-a mai întâmplat nimic. În decembrie 2016 s-a decis din nou să se facă autostradă. Nu a sudului, ci autostradă doar între Craiova și Pitești. S-a dat drumul la licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului și, ce să vezi, în martie 2017, după o vizită a premierului Grindeanu ( actualul ministru al Transporturilor) la uzinele Ford, acesta promite că va da drumul la licitație pentru proiectarea și construirea drumului în vară. Și, evident că nu are altă soluție decât să folosească pentru lansarea licitației studiul de fezabilitate din 2007-2008, adică documentația tehnico-economică adoptată în mandatul meu.
Cu chiu, cu vai, se semnează după aproape 2 ani contractele de proiectare și execuție pe primele două tronsoane ( 1 și 2 ). Până în 4 noiembrie 2019, când am preluat din nou guvernarea, mare lucru nu prea s-a făcut. Este notorie doar începerea lucrărilor pe tronsonul 1 lângă Craiova, farsa jucată de PSD, de Dragnea, Cuc și Olguța în ajun de campanie, fără ca CNAIR să fi predat amplasamentul către constructor.
Într-un an de zile, am rezolvat toate problemele de pe tronsonul 1, am asigurat front de lucru și finanțare pentru tronsonul 2 și am semnat contractele de proiectare și execuție pe tronsoanele 3 și 4, chiar dacă adjudecarea fusese contestată în instanță. De asemenea, am inițiat demersurile pentru aprobarea finanțării din fonduri europene a drumului expres, aprobare acordată de Comisia Europeană în martie 2021, în timpul guvernului PNL-USR-UDMR.
Trag astăzi un semnal de alarmă cu privire la un alt proiect vital pentru dezvoltarea economică a Olteniei, proiectul autostrăzii Calafat- Lugoj. În 2021 s-a asigurat finanțarea necesară pentru realizarea studiului de fezabilitate. S-a realizat licitația, s-a desemnat câștigătorul, dar noul guvern PSDNL a anulat ilegal licitația, la cererea lui Grindeanu. Culmea este că PSD este la putere de 30 de ani în județele Olteniei. Și tocmai PSD este cel care a blocat sau întârziat toate proiectele de dezvoltarea a infrastructurii de care are nevoie Oltenia! Adică a ținut Oltenia în sărăcie și subdezvoltare!
P.S. Poza este de la circul organizat de PSD pentru deschiderea fictivă a lucrărilor la tronsonul 1 de lângă Craiova”, a arătat Ludovic Orban, pe pagina de facebook.
P.S. Poza este de la circul organizat de PSD pentru deschiderea fictivă a lucrărilor la tronsonul 1 de lângă Craiova”, a arătat Ludovic Orban, pe pagina de facebook.